Barnkalas, blå tå och loppis

Igår hade vi barnkalas för dottern som fyller 6 år i morgon. (Min stora lilla tjej!!!). 14 barn blev det så ljudvolymen var i perioder nästan lite väl hög. Tur att vi inte var hemma utan hade lånat föreningens lokal. Det var skönt att slippa städa leksaker när det hela var över. :-) Det var en hög smutsiga (vissa hade provat att leka med gatukritor i vatten, och för den som undrar kan jag meddela att det blir väääldigt kladdigt) men glada barn som blev hämtade efteråt. Våra barn var jättetrötta och fnissade sig genom ett bad på kvällen. Bästa presenten blev nog en röd/vit glansig handväska med en jordgubbe på. Det var i allafall den som hon bar runt på resten av kvällen, och hävdade att hon äääälskade. :-)

Min käre make blir lätt stressad ibland... Så när vi skulle förbereda för kalaset så höll han på att springa runt som en virrig höna och tyckte att det var massor att göra (fast det inte var det...). Det var inte förrän han lyckades riva ner en blomkruka, som han då försökte rädda med foten och därmed fick på stortån, som han lugnade ner sig. Då hade han liksom inget val, eftersom han knappt kunde gå på foten. Hans nagel varierar nu i blå-lila-grönt. Snyggt! ;-) Nu är funderingarna mest när han kommer att tappa nageln. Barnen är väldigt spända på att få se hur en tå utan nagel ser ut. Jag passar nog på det...

Idag har mamma och jag stått på loppis. (Och Skruttan var med också) Som vanligt så är det jag som bokar och hon är bara med som sällskap. Hon hjälper mig att bära dit grejer och jag tar hela förtjänsten. Rättvist, va! :-) Iallafall så blev det en rätt bra förtjänst den här gången. Nu kanske vi kan gå och köpa det där skrivbordet vi lovat dottern. :-)

Ikväll ska vi äta smörstekta kantareller. *dreglar lite på tangentbordet vid tanken* Åh, kan det inte bli kväll snart!!!