Skit-chef!!

MIn chef är borta över jul och nyår, så när jag då idag kände att det är dags att bli sjukskriven på mer tid, så var det till den chef som försökte skicka hem mig förra veckan som jag var tvungen att vända mig. Han var återigen aggressiv och tyckte inte att jag hade på jobbet att göra. Det "ser inte bra ut" när jag är där, tyckte han... Dessutom så ansåg han att eftersom jag inte kunde röra mig så fort som jag brukar så gör jag heller inte mitt jobb. Men hallå!! Visst måste det vara det jag gör som räknas och inte hur fort jag kan gå! Och jag kan faktiskt göra allt! Visst jag undviker att lyfta de tyngsta grejerna och om det finns annat att ta, tar jag heller inte det som står längst ner på pallen. Men det är ju inte så att det innebär att jag går och driver runt. Det finns varor i överflöd så det finns alltid något att packa upp. Jag går heller inte runt och gnäller över att jag har ont, utan jag försöker vara lika glad och trevlig som vanligt. Dessutom så har jag inte så vansinnigt ont just nu. Jag har hittat ett sätt att gå och jobba som funkar rätt ok. Det är värst i kassan när jag är så låst, men det har inte inneburit att jag har bytt bort kassatimmar, utan jag gör det jag ska göra. Han ansåg iallafall att han hade rätt att tvinga mig till att vara heltidssjukriven under den här veckan när jag inte behöver ett läkarintyg... Jag vägrade och då satt han och stirrade ilsket på mig en lång stund. Sen försökte han få mig att lova att det bara skulle bli den här veckan och att jag skulle se till att bli sjukskriven på heltid sen. Jag sa att det kunde vara troligt, men att det berodde på hur det gick att jobba lite färre timmar. Hade han kunnat döda mig med blicken hade han gjort det.

Jag blir så förbannad!! En chef ska ju hjälpa en anställd att få jobba så länge som möjligt, och inte tvinga någon in i en sjukskrivning. Om han inte anser att jag kan göra det jag nu gör, så ska han försöka hitta annat åt mig som jag kan göra. Han tyckte också att det var oväsentligt om fk skulle godkänna en sjukskrivning på mig nu, eftersom det inte var dem som behövde "betala full lön till någon som bara gör ett halvt jobb". Att jag då ev skulle stå utan inkomst var inte hans problem...

Visst, på ett sätt skulle det vara jätteskönt att bli sjukskriven på heltid, men jag vet hur kinkiga fk är med just foglossning, och jag kan röra mig för mycket fortfarande för att kunna vara säker på att få det godkänt. Så vad jag vill, vilket jag även förklarade för honom, var att gå ner i tid succesivt tills jag inte känner att jag orkar mer. Så nu först på 50% och sen om kanske en vecka eller så ner till 25%.

Jag tänker inte ge mig!!